Zakup usługi B+R przez Homsa Sp. z o.o. związanej z opracowaniem innowacyjnych umywalek wytwarzanych z jednej dzielonej formy wraz z zakupem usługi wykonania projektu wzorniczego.
Przedmiotem projektu jest podniesienie innowacyjności oraz konkurencyjności poprzez realizację usługi B+R oraz proinnowacyjnej przez wybraną jednostkę naukową, która opracuje projekty wzornicze dla umywalek samo wiszących oraz podwieszanych, wytworzonych z jednej dzielonej formy. W ramach prac badawczo-rozwojowych planuje się opracowanie koncepcji nowej formy odlewniczej, składającej się z czterech elementów. Kluczową innowacją będzie możliwość rozformowania umywalki poprzez odłączenie od siebie tych czterech elementów w przeciwieństwie do dotychczasowego sposobu wyjmowania umywalek w pionie.
Wnioskodawca planuje wprowadzić innowacyjne rozwiązania w produkcji umywalek, co ma znaczący wpływ na rynek docelowy, zarówno w kontekście krajowym, jak i globalnym. Dotychczasowe doświadczenia sprzedażowe produktów poza granicami kraju potwierdzają ich potencjał na rynkach międzynarodowych. Spółka zakłada, że nowy produkt zostanie dostosowany do szerokiej gamy klientów, w tym klientów instytucjonalnych, firmowych oraz indywidualnych. Planowany rynek docelowy kładzie duży nacisk na szybkość wykonania produktu oraz możliwość spersonalizowania go pod indywidualne potrzeby. Projekt skupia się na eliminacji kluczowych problemów i barier, które znacząco komplikowały proces produkcji umywalek marki Cristalstone. Planowane innowacje mają na celu zaspokojenie zróżnicowanych potrzeb klientów.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu) – 369 000,00 PLN
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich – 255 000,00 PLN